Life in Ads =).

Monday, March 14, 2011

Harga sebuah Sambungan

RM500?

What?
Erk~~~ Gulp.

Semalam mun ke Finance Division, mahu menjejaki financial statement untuk semester ni. Bila dilihat statement tersebut, hati rasa tersentak. 

Astaghfirullah~ 
Ya, RM500 tu adalah harga yang perlu dibayar untuk semester pertama extension. Mana la aku nak cekau duit ni? Memang la boleh mintak dekat Pa dan Ma tapi sampai bila nak extend. Ini semua salah aku. Yang tak pandai membahagikan masa, yang tak pandai nak fokus kerja. Astaghfirullah... Hmmmm.......

Masih berbaki beberapa minggu untuk semester 2 ni. Dan selepas kepulangan mun dari kampung halaman, mun menyimpan niat dan azam yang lebih semangat. Ya Allah, Engkau permudahkanlah urusanku. Ameen...

As for now, mun tengah membaca kembali articles yang dikumpul dan review balik. Sebenarnya mun dah baca dan review articles (dekat 30 articles la jugak), but then I felt empty. Bila nak menaip rasa macam tak baca apa - apa. Jadi, I took the risk of re-reading and re-reviewing the articles again. Sekarang ni alhamdulillah, ada progressnya; Introduction dah mula buat, Method section tengah dalam proses mengemaskini. Cuma part Literature Review yang belum disentuh dengan lebih mendalam lagi. Doa dan harapannya nak baca lagi articles dan review lagi supaya lebih faham dan kenal konsep variables dalam research yang mun nak buat ni. InsyaAllah, by the end of this semester, at least mun dah siap untuk hantar Introduction dan Method sections. I don't want to be idealistic. I want to be realistic; Knowing myself, I want to give my very best to the first draft.

Lepas ni harap dapat jumpa Prof. (my supervisor) selalu. Sebelum ni tak berani nak jumpa Prof sebab segan; Tiada progress yang signifikan. Tapi harus digagahi jua untuk perjuangan thesis ni. Siapa kata siapkan thesis ambik masa yang singkat? Oh no, its a looooooooooooooooooooooong journey (for me lah ;p.) Huhu..

Buat Ma dan Pa yang selalu menjadi tulang belakang kakak (panggilan mun di rumah) selama ini, terima kasih kerana sabar dalam mendidik anakmu yang serba dhaif ini. Terima kasih yang infiniti buat Allah di atas segala apa yang terjadi dan kurniaanMu yang tak terhingga. 

Robbi yassir wala tu'assir Robbi Tamin bil khair~....

No comments:

Post a Comment