Life in Ads =).

Monday, August 09, 2010

Esok puasa! =).

InsyaAllah, esok seluruh umat Islam di Malaysia akan berpuasa. Jadi malam ni akan bermula solat sunat terawih.

Mun selalu ada impian untuk solat terawih di Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur; masjid yang dekat Perhentian Bas Jalan Duta tu.. Tapi tak kesampaian. Dari zaman undergraduate dulu lagi dah kepingin nak solat terawih di situ. Belum ada rezeki lagi. InsyaAllah, nanti - nanti ada lah. Ada yang mempersoalkan mun.

"Kenape nak solat terawih kt situ? Ape yang best solat terawih kat sana?"

"Solat kat mana - mana masjid pun boleh kan. Kenape nak solat terawih kat sana?"

Biasanya mun akan jawab balik soalan - soalan tu: " Memang tak salah solat kat mana - mana masjid. Cuma impian mun nak solat kat sana. Bila tengok orang ramai solat kat sana, hati rasa sejuk..." Oh.. syahdu syahdan plak entry kali ni. Tengah taip ni rasa nak menitis air mata.*sebak jap*

And one more thing, mun teringin sangat - sangat nak buat umrah dengan famili di bulan Ramadhan. Rezeki Allah nak bagi, parents mun buat umrah tiap - tiap kali bulan puasa. Tak syok la bila kita asyik hantar parents buat umrah kan. Kita pun nak merasa pegi umrah gak. Mun ada menyuarakan hasrat tapi selalunya kena reject. Huhu. Takpe lah. Allah knows what's the best for me. InsyaAllah, satu hari boleh buat Haji dan Umrah. Moga Allah permudahkan... Amiin.

Oh ye, esok puasa! Jangan lupa niat utk puasa sebulan bulan Ramadhan ye. Assalamualaikum... ;). May Allah bless us.

p/s: Sebelum memasuki bulan Ramadhan, mun nak mintak ampun dan maaf jika ada salah dan silap. Manusia itu insan.. mudah lupa.. Harapnya kita masuk ke dalam bulan Ramadhan dengan penuh rasa lapang hati.. Ramadhan, here we go! =).

No comments:

Post a Comment